Het Basis skills programma legt dé basis voor alle medewerkers die te maken hebben met klantcontact. Het unieke van dit programma is dat het programma praktijkgericht, interactief, relevant en makkelijk toepasbaar is. We houden altijd rekening met de werksituatie van de deelnemer en de organisatie, zodat de skills die deelnemers vandaag leren, morgen al in de praktijk kunnen worden toegepast.

Doelgroep

Nog helemaal geen ervaring in klantcontact? Ook dan is dit een ideaal programma voor een vliegende start binnen een klantcontact gerelateerde functie. De duur van het programma is afhankelijk van de functie van de medewerker(s). Voor bijvoorbeeld automonteurs, bezorgers, hostesses en winkelpersoneel volstaat het programma van één dag. Voor beroepen waarbij klantcontact meer centraal staat zoals bijvoorbeeld receptionistes, commercieel medewerker binnendienst of secretaresses is er een 2-daags programma. 

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het Skillboosters-certificaat.

Resultaat

  • Hogere medewerker tevredenheid
  • Hogere klanttevredenheid
  • Een beter imago (medewerkers zijn het visitekaartje)
  • Hogere omzet
  • Medewerkers die future proof en ambassadeurs zijn
  • Duurzame klantrelaties


Het Skillboosters programma

Elk programma bestaat uit een mix van video’s, oefeningen, praktijksituaties en voorbeelden, rollenspellen, een kennisquiz, theorie en geluidsfragmenten.

Hierdoor is de training interactief, laagdrempelig en praktijkgericht. Mindset is een onderdeel wat in het gehele programma telkens (kort) naar voren komt om medewerkers te motiveren en te helpen bij het toepassen van de opgedane kennis- en vaardigheden. 

Programma dag 1
  • Kennismaking en introductie
  • Persoonlijke doelen stellen
  • Waarom is service zo belangrijk?
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Omgaan met verschillende klanttypes
  • Omgaan met weerstand en klachten deel 1
  • Terugblikken persoonlijke doelen en evaluatie (bij 1-daagse training)


Programma dag 2
  • Terugblik dag 1
  • Basistelefoonregels en -etiquette
  • Gespreksstructuur
  • Verschillende gesprekstechnieken
  • Omgaan met weerstand en klachten deel 2
  • Woordkeuze en tone of voice
  • Terugblik persoonlijke doelen en evaluatie


Investering

De investering bedraagt € 395,- voor 1 dag. Voor het programma van 2 dagen is de investering € 695,-.

Dit bedrag is excl. € 25,- per dag voor het fysieke arrangement (lunch, koffie en thee). Voor online bijeenkomsten rekenen we geen arrangementskosten.

De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.

Incompany

Deze training biedt Skillboosters ook incompany aan waarbij het programma plaatsvindt op locatie van de organisatie. 

Ben jij MKB’er in Friesland?

Mogelijk krijg je 50% van de training gesubsidieerd middels een MKB Voucher. Vraag naar de mogelijkheden.

Het Basis skills + programma is een aanvulling op het klassikale Basis Skills programma.

Wat dit programma “+” maakt? Nadat de deelnemer het programma succesvol heeft afgerond komt een van de trainers langs op locatie om een dagdeel mee te kijken in de praktijk. Hierbij wordt de deelnemer voorzien van persoonlijke tips en handvatten en wordt er doormiddel van 1-op-1 begeleiding extra aandacht besteed aan ontwikkeling van de medewerker. Complete nazorg dus!

Investering

Voor de nazorg bedraagt de investering € 300.- extra.

Dit bedrag is bij een training op locatie van Skillboosters excl. de kosten van het Basis Skills programma en excl. € 25,- per dag voor het fysieke arrangement (lunch, koffie en thee). Voor online bijeenkomsten rekenen we geen arrangementskosten. De totale investering is excl. btw.

Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. De factuur van deze cursus wordt na de inschrijving verstuurd. 

Incompany

Deze training biedt Skillboosters ook incompany aan waarbij het programma plaatsvindt op locatie van de organisatie. 

Ben jij MKB’er in Friesland?

Mogelijk krijg je 50% van de training gesubsidieerd middels een MKB Voucher.  Vraag naar de mogelijkheden.


Afgezien van de programma’s die Skillboosters aanbiedt heeft Skillboosters jarenlange ervaring en een trackrecord opgebouwd op het gebied van het opzetten van professionele klantcontactprocessen en klantcontactcenters.

Een complete optimalisatie is bij elke organisatie anders en is per definitie maatwerk. We zien vaak dat onder andere groeiende organisaties het als een uitdaging ervaren om hun klantenservice en alle bijbehorende processen hier feilloos op af te stemmen.

Skillboosters kan organisaties voorzien van de benodigde kennis en ondersteuning om hier een succes van te maken. 


Wat kun je hierbij verwachten?

Dit is bij elke organisatie verschillend! We zullen bij de kennismaking eerst afstemmen wat de wensen zijn en op basis hiervan zal Skillboosters dit eventueel aanvullen met relevante zaken. Er zullen namelijk altijd zaken zijn waar organisaties zelf niet aan denken en Skillboosters denkt graag mee!

Vervolgens wordt het gehele klantencontactproces geanalyseerd en de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen in kaart gebracht. Dit uitgebreide rapport wordt pasklaar opgeleverd en hierbij kun je als organisatie kiezen of Skillboosters ondersteunt bij het implementeren van deze veranderingen/optimalisatieslagen.

Aangezien training en opleiding met betrekking tot personeel een essentieel onderdeel vormt van de customer journey wordt deze service veelal afgenomen in combinatie met het Basis skills + programma.

Neem gerust vrijblijvend contact op voor meer informatie!